Hvor kan du annoncere på nettet, og hvorfor skulle du?

I dag er vi alle på nettet. Alle lige fra børn i børnehaverne til de ældre på plejehjemmene. Derfor kan vi ikke komme uden om, at der er en stor gruppe kunder at hente her.

Er du en af de mange danskere, som kører egen virksomhed, så er annoncering på nettet et af de sikreste valg du kan tage. Det er nemlig an måde at annoncere på, som sjældent slår fejl. Men der er mange steder at annoncere, så hvad er fordelene ved hver?

Brug Facebook til at komme tæt på kunder

Facebook har i dag over 2 milliarder kunder om måneden. Det er verdens absolut største sociale medie. Derfor er der altså mange muligheder at hente her.

Facebook er en fantastisk måde at komme tæt på kunderne. Med sider dedikeret til din service, så er det let at lave konkurrencer, kommunikere med andre virksomheder eller promovere eksempelvis rabatkoder.

Derudover er Facebook fantastisk til at stimulere nysgerrighed i dit produkt eller din service. Det gøres ved at ramme meget bestemte målgrupper baseret på alt fra alder til jobbeskrivelse. Derudover kan du også let samle informationer. Dette gør, at du senere kan kultivere et publikum af kunder!

Læs flere marketingnyheder på absolutmarketing.dk.

Twitter til de hurtigste af os

Twitter er ikke lige så stort som Facebook – men lad det ikke stoppe dig. Her går det nemlig hurtigt. På Twitter var nyheder i lang tid på under 140 tegn, og alligevel er det et af de største sociale medier!

Først og fremmest viser studier, at Twitter-brugere shoppet meget mere end den gennemsnitlige person. Derfor er det let at hente kunder til dine produkter her.

Twitter kræver en fokuseret tilgang. Det kan være svært for dig, men det har én stor fordel. Navnlig, at du undgår tvivl og tolkning. Med annoncering på denne side, så vil du automatisk reklamere klarhed og fokus i tankerne.

LinkedIn – for dem på jobbet

LinkedIn er også et stort medie. Men her ligger fokus på de arbejdende i blandt os. Dem, som tager karrieren og virksomheden seriøst.

Derfor er det ingen overraskelse, at du på dette sociale medie finder den højeste gennemsnitlige indkomst. Her er der altså mulighed for at fange meget store fisk. Med LinkedIn annoncering er det de dedikerede, som kan påvirkes!

Derudover virker denne side godt til B2B eller ”Business to business”. Der er nemlig mange virksomheder på netværket, og du kan være med. Er du derfor at sælge de store ordrer til magnater, der producerer og udvikler, så er det her du skal kigge.

Her har du nye kriterier at søge efter. En virksomheds størrelse eller bestemte evner hos en medarbejder er fantastiske måder at målrette på. Brug det til din fordel!

LinkedIn er i øvrigt også særdeles velegnet til – og bygget til – at lede efter job. Det gælder både arbejdsgivere og arbejdstagere, der kan finde et match på verdens største karriereplatform.

På Instagram siger reklamer mere end 1000 ord

På Instagram finder du over 500 millioner brugere. Disse brugere er de mest engagerede medlemmer af noget socialt netværk. De er meget på tjeneste, og det er til din fordel!

Instagram omhandler video og billeder. Derfor er det visuelle vigtigt. Instagram er fantastisk til designeren eller udvikleren, som gør sit arbejde til en kunst. Når det kan vises visuelt, så kan det vises på Instagram.

Instagram er også et fantastisk sted at annoncere, fordi det kraftigt hælder til unge mellem 18 og 29 år. Kan du være med hos denne generation, så kan du hurtigt få mange nye kunder. Dette er nemlig en dedikeret generation, som vil være med, mens legen er god. Her får du altså en helt anden oplevelse, hvor mulige kunder kan fanges meget let!

 

Be the first to comment on "Hvor kan du annoncere på nettet, og hvorfor skulle du?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Hvor kan du annoncere på nettet, og hvorfor skulle du?

af Kongepyton Læs også: 3 min
0