Hvordan du kan optimere din træning

Træning er godt for mange ting. Bl.a. er det godt for ens selvbillede, for ens velvære, og så er det selvfølgelig også godt for ens sundhed. Derfor kan det da ikke undre nogen, at der er flere og flere mennesker, der begynder at træne regelmæssigt enten alene, sammen med en træningsmakker eller i en form for træningscenter. Om man foretrækker det ene eller det andet er meget forskelligt, og begge ting kan da også give noget godt hver for sig, men det er nu ikke så meget det, der gør forskellen. Det vigtigste er, at man får det gjort og trives med at gøre det.

Men for at man kan trives med noget, kræver det, at man også føler, at man kan udvikle sig i det og få noget ud af det. Og det kan være svært, hvis man selv styrer sin træning. Heldigvis er der flere måder, hvorpå man kan optimere sin træning. Du kan finde flere tips og tricks på http://csl.dk/

Tre ung mennesker træner spark i kampsportMetode 1: Optimér din træning med en træningsmakker

Det første tip, man kan bruge, til at optimere sin træning er at finde sig en træningsmakker. En træningsmakker kan både være sådan en, man fysisk mødes og træner med, eller det kan være en makker, man har lidt mere på afstand, og som mere moralsk følger ens træning.

Det positive ved denne optimering er, at træning pludselig også kan blive en social og hyggelig ting, og så er det altid er nemmere at komme afsted, når man har en aftale med en anden om, at man skal træne. Det negative ved denne optimering kan dog netop være, at det kræver, at man sætter tid af sammen til træning, hvis man vil træne med en anden. Der kan det for det meste være nemmere kun at koordinere sin træning med sig selv.

Metode 2: Optimér din træning ved at spise godt 

Ungt par køber frugt og grønt i supermarked

Det andet tip, man kan bruge til at optimere sin træning er at kigge på sin kost og sørge for, at man spiser sundt og godt. Ens kost har nemlig en kæmpe indvirkning på ens træning, da kosten spiller ind på, hvordan man fordøjer, hvor meget energi man har og derved også ens udholdenhed under træningen. Som en ekstra bonus til denne optimering, viser mange undersøgelser også, at man får mere velvære og glæde af at spise sundt og godt. Den eneste ting, der kan være en smule negativt ved denne optimering er, at det kan kræve lidt mere planlægning og omhyggelighed med sin kost, end man måske ellers er vant til. Og hvis man ønsker at spise kosttilskud som f.eks. protein, skal man selvfølgelig også købe nogle flere ting end det, man plejer og tænke i nye baner i forhold til opskrifter.

Metode 3: Optimér din træning med tilbehør

Det tredje tip, man kan bruge til at optimere sin træning er at optimere sin træning med en form for træningstilbehør. Her er der mange, mange muligheder, og der kommer kun flere til! Man kan f.eks. vælge at downloade en eller flere forskellige apps, der kan hjælpe en med at holde styr på sin træning, tælle kalorier, komme med træningsforslag og på anden vis gøre det sjovere eller nemmere at træne. Man kan også bruge apps, der i forvejen bruges til andre formål, som f.eks. forskellige musik-apps, der kan hjælpe med at finde god træningsmusik. Noget andet, der også er blevet mere og mere populært, er nogle forskellige træningsure, der kan en masse forskellige ting. Det varierer lidt, hvad de forskellige typer kan, men de fleste har indbygget skridttæller, kalorietæller, almindeligt ur, og de nyere versioner kan også hjælpe en med at holde styr på sit søvnmønster.

Be the first to comment on "Hvordan du kan optimere din træning"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Hvordan du kan optimere din træning

af larsen-admin Læs også: 3 min
0